Wednesday 15 August 2012

[ ] Work-in-Progress on urban high-rise spaces

Screen shot 2012-08-15 at AM 09

Screen shot 2012-08-15 at AM 09

Opening reception
16 August 2012 (Thursday), 7pm
Seoul Art Space Mullae

Exhibition runs from
16-18 August 2012


The cities of Singapore and Seoul share one striking visual similarity – they are both filled with high-rise apartments. A majority of the urban population in both cities live in high-rise apartments which, in each respective city, tend to be constructed in “fixed” or “default” sizes and layouts.

Flat size is used as an indicator of social status in both cities, and property is commonly seen as stable investment. Many have aspirations to upgrade to a larger space – in the form of a larger high-rise apartment.

The very existence of a "default", “common”, or "typical" size and layout of apartments/flats in both Seoul and Singapore shows that there has been an attempt to quantify and define how much private space people should be allocated. But how much space do we need for living? How much space do we want to live in? What is the shape of our spaces? How do we want to shape our living spaces?

[ ] is a work-in-progress exhibition of works exploring the urban high-rise space.

서울과 싱가폴의 도시에는 두드러지게 눈에 띄는 공통점이 하나 있다. 두 도시 모두 고층아파트가 빽빽하게 들어서 있다는 점이다. 이들의 대다수의 도시 인구는 고층 아파트에 살고 있고, 이들 도시 아파트의 대부분은 각각의 공통된, 또는 거의 정해놓은 듯한 “디폴트” 넓이와 구조로 되어있다.

두 도시 모두 아파트의 크기가 사회적 지위의 지표로 쓰이기도하며, 아파트를 안정된 투자수단으로 여긴다. 많은 이들이 더 큰 면적으로, 더 큰 아파트로의 이사를 열망한다.

한국과 싱가폴에 “보편적인”, 또는 “전형적인”, “디폴트” 넓이와 구조의 아파트가 존재한다는 것은 개인에게 주어지는 면적을 정량화하려는 시도를 보여준다. 그러나 우리가 필요로 하는 주거공간은 어느 정도 크기인가? 우리는 어떤 크기의 공간에 살고싶어하는가? 우리가 사는 공간은 어떤 모양을 하고있는가? 우리는 주거공간을 어떤 형태로 만들고 싶어하는가?

[ ]는 도시의 고층아파트를 탐구하는 진행과정을 보여주는 전시이다.



Directions to Seoul Art Space_Mullae

Address: 30 Mullae-dong 1ga, Yeongdeunpo-gu, Seoul
Nearest Road Name (for taxi) : 서울특별시 영등포구 문래동1가 30
Precise Address (for taxi): 서울특별시 영등포구 경인로88길 5-4 (문래동1가)

It is a short walk from Exit No 3 or 6, Yeongdeungpo Station (Line 1, Blue) or Exit 7 from Mullae Station (Line 2, Green). See map on top of this page.

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